Młody jęczmień

Młody jęczmień – co powinieneś o nim wiedzieć?

Młody jęczmień najczęściej na sklepowych półkach znaleźć można pod postacią zielonego proszku. Taki produkt głównie stosuje się, by wspomagać proces chudnięcia, ale nie tylko, gdyż zawiera on sporo właściwości odżywczych pozytywnie wpływających na organizm ludzki. Zobacz, czy warto jest zakupić młody jęczmień i włączyć go do codziennej diety.

Dla kogo jest jęczmień?

Proszek z młodego jęczmienia szczególnie poleca się osobom odchudzającym się, diabetykom, cierpiącym na podwyższony cholesterol, a także problemy z układem krążenia oraz sercem. Korzystnie wpływa także na organizmy osłabione i zmęczone, także w przypadku występowania anemii. Również dzieci powyżej trzeciego roku życia mogą spożywać młody jęczmień.

Co zawiera młody jęczmień?

Korzyści z przyjmowania jęczmienia w takiej postaci jest naprawdę wiele. Jest on bogaty w składniki mineralne (wapń, magnez, cynk, żelazo) oraz witaminy, takie jak C, E oraz te z grupy B. Jęczmień bogaty jest też w chlorofil i aminokwasy niemożliwe do wytworzenia naturalnie przez ciało człowieka.

Działanie młodego jęczmienia

Dzięki wielu wartościowym składnikom jęczmień jest pomocny w leczeniu chorób skórnych takich jak trądzik, a także owrzodzeń. Łagodzi stany zapalne, niweluje bóle stawów oraz żołądka, a dodatkowo ma właściwości detoksykacyjne, co sprawia, że organizm staje się oczyszczony i lepiej pracuje. Młody jęczmień poleca się także dla osób z cukrzycą i nadciśnieniem, a także takim, które mają problemy z prawidłową pracą układu pokarmowego. Zmniejsza on poziom cholesterolu we krwi, przyspiesza metabolizm, a także sprawia, że do krwi dostaje się większa ilość tlenu. Jęczmień pomaga także na ból gardła oraz problemy z dziąsłami. Jest to spowodowane tym, że eliminuje on mnożące się w ustach bakterie beztlenowe.

Do czego dodać młody jęczmień?

Proszek rozpuścić można w szklance z wodą, najlepiej lekko ciepłą. Zbyt wysoka temperatura sprawi, że część składników zostanie utracona. Około jedna łyżka wystarcza na kubek wody. Nie wszyscy lubią jednak posmak, który wtedy jest wyczuwalny, stąd warto spróbować z dodaniem proszku do koktajli. Najlepiej sprawdzą się te, które mają w sobie słodkie owoce, takie jak banany. Dodatkowo, jeśli nadal smak nie jest dobry, można dosłodzić całość np. za pomocą miodu.

Młody jęczmień to dodatek do potraw, którego działanie cieszy się uznaniem. Z każdym rokiem sięga po niego coraz większa liczba osób. Korzystać z niego mogą nie tylko osoby na diecie, ale też wszyscy zainteresowani zdrowym odżywianiem i zbilansowanymi, pełnymi wartości odżywczych posiłkami. Dosypuj odrobinę proszku do ulubionych smoothie, a możesz mieć pewność, że szybko zauważysz jego dobroczynny wpływ na ciało.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *